Dreivers FAQ

Her kan du få svar på de hyppigste spørgsmål fra vores kunder. Det vigtigste for os er, at du som kunde hos Dreivers er fri for bekymringer hele vejen igennem bilhandlen. Hvis der er noget vi ikke giver svar på, er du altid velkommen til at kontakte os.

Når du sælger bil

Skal jeg svare på alle henvendelser på annoncen?

Nej. Dreivers tager imod alle henvendelser. Vi kvalificerer de henvendelser vi får, så du alene skal vise bilen frem til seriøse købere. Derfor er bilen typisk solgt efter første fremvisning.

Hvornår får jeg mine penge for bilen?

Når der er indgået en aftale og køber afhenter din bil, straksoverfører Dreivers den aftalte købesum til din konto. Du kan altså se beløbet på din konto inden bilen ejerskiftes og nøglerne udleveres.

Hvad hvis jeg har gæld i bilen?

Dreivers kontakter panthaver og betaler din restgæld ud, inden bilen udleveres. Beløbet fratrækkes den købesum, som du får udbetalt.

Skal jeg selv opsige min bilforsikring?

Nej. I forbindelse med handlen ejerskiftes din bil til køberen. Dit forsikringselskab får automatisk besked om, at forsikringen skal opsiges.

Skal jeg betale noget, hvis bilen ikke bliver solgt?

Nej. Hvis bilen ikke bliver solgt eller du vælger at sælge den til en anden forhandler eller privat, koster det dig ikke en krone. Vi beder dig blot meddele os dette, så vi kan standse vores annoncering af bilen.

Er der en bindingsperiode?

Nej. Du kan til enhver tid meddele os, at du ikke ønsker at have bilen til salg hos Dreivers. Vi fjerner så straks annoncen og det er gratis for dig.

Skal jeg betale for test og syn af bilen?

Nej. Dreivers betaler for både test og syn af bilen. Vi betaler også for annoncering og ejerskifte.

Hvem udarbejder slutsedler?

Dreivers udarbejder alle juridiske dokumenter – herunder slutseddel. Alle dokumenter underskrives digitalt.

Kan jeg redigere i min annonce?

Vi annoncerer din bil på en række forskellige salgsplatforme og for at sikre, at al information opdateres alle steder, skal du enten skrive din ændring til os på hello@dreivers.dk eller ringe til os på 71969618.

Når du køber bil

Hvad dækker Dreivers' garanti?

Dreivers’ garanti dækker alle mekaniske og elektriske fejl, der måtte opstå på bilen hele 12 måneder efter du har overtaget bilen. Du kan læse hele garantiordningen HER. 

Hvilke værksteder kan jeg bruge, hvis der er reklamationer?

Dreivers har ikke egne værksteder. Derfor kan du frit vælge, hvilket værksted i Danmark du vil have udbedret eventuelle fejl på. Du skal blot give os besked om, hvad der skal udbedres, samt på hvilket værksted. Du afleverer bilen. Dreivers betaler regningen. Du kører videre.

Kan jeg udvide garantien?

Du kan godt udvide din Dreivers GarantiPlus+. Prisen på dette er afhængig af mærke, årgang og km, så spørg efter pris på den enkelte bil. 

Hvem betaler for ejerskifte?

Alle udgifter til test, syn og ejerskifte er inkluderet i den pris, som bilen er annonceret til. Der kommer altså ingen ekstra omkostninger i forbindelse med handlen. 

Hvad hvis testen af bilen afslører fejl og mangler?

Skulle testen af bilen vise fejl er det typisk enten et udgangspunkt for en reduktion af prisen – eller også udbedres fejl inden du overtager bilen. Dette forhandles fra gang til gang. 

Hvorfor er der restgæld i nogle biler?

Mange bilejere har lån i deres bil. Og derfor er der registreret restgæld. I forbindelse med handlen fremsender vi dig dokumentation for restgældens størrelse og samtidig dokumenterer vi også, at gælden er betalt ud – inden du overtager bilen
Her står bilen

Dit valg

Billån gennem Dreivers

Lad os hjælpe dig med finansieringen af din nye bil. Udfyld og send formularen, så kontakter vi dig for en snak om dine behov og muligheder.

Dit valg

Mød hinanden

Udfyld formularen og
vi kontakter dig snarest

Dit valg